ON TOKYO SHOWROOM

ON TOKYO SHOWROOM, a sales platform with a compositive marketing approach, including a global network connecting Japan and the rest of the world. Their showroom has been renovated. SHU TO / was in charge of the interior design. The design and function of the fixtures were required to accommodate all product sizes, quantities, and presentations, because various people and products are gathering into the space from all over the world. Therefore, We adopted nested structure for the hanger racks. It realized to adjust the area for setting them up. The overlap also realize to make a change the way of expression of the exhibition.

日本と世界を繋ぐグローバルネットワークを含めた、複合的なマーケティングアプローチを行うセールスプラットフォーム ON TOKYO SHOWROOM。そのショールームリニューアルに伴う什器の設計をSHU TO / が担当。ファッションを中心としながらも、その枠に捉われず、国内外の様々なプロダクト、人々が集う場であることから、あらゆる商品サイズ、量、演出に対応のできる什器機能、デザインが求められた。そこで展示什器に「入れ子」構造を採用。 取り扱うブランドのスタイルを選ばないシンプルなデザインながら、その重なりにより什器ボリュームの調整を可能に。更にその重なりの変化により什器配置にリズムが生まれることで様々な表情の展示、空間表現を可能にした。

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Client: ON TOKYO SHOWROOM
Usage: SHOWROOM
Construction: EMTYOS
Year: JUN 2022
Location: TOKYO JAPAN
Area: 121.5㎡
Photo: KENJI MASUNAGA