ON TOKYO SHOWROOM

ON TOKYO SHOWROOM, a sales platform with a compositive marketing approach, including a global network connecting Japan and the rest of the world. SHU TO / was in charge of design of it. While the focus is on fashion, the showroom is a gathering place for people and a variety of products from Japan and abroad, so the design and function of the fixtures were required to accommodate all product sizes, quantities, and presentations. Therefore, a “nested” structure was adopted for the display fixtures. While the design is simple enough to accommodate any style of brand, the overlap of the fixtures allows for adjustment of the volume of the fixtures, and the rhythm of the product arrangement allows for a variety of display expressions. The table uses transparent legs made of acrylic and special glass to create an unstable and light design.

日本と世界を繋ぐグローバルネットワークを含めた、複合的なマーケティングアプローチを行うセールスプラットフォーム ON TOKYO SHOWROOM。そのショールームリニューアルに伴う什器の設計。ファッションを中心としながらも、その枠に捉われず、国内外の様々なプロダクト、人々が集う場であることから、あらゆる商品サイズ、量、演出に対応のできる什器機能、デザインが求められた。そこで展示什器に「入れ子」構造を採用。 取り扱うブランドのスタイルを選ばないシンプルなデザインながら、その重なりにより什器ボリュームの調整を可能に。更にその重なりの変化により商品配置にリズムが生まれることで様々な展示表現を可能にした。

-
Client: ON TOKYO SHOWROOM
Usage: SHOWROOM
Construction: EMTYOS
Year: JUN 2022
Location: TOKYO JAPAN
Area: 121.5㎡
Photo: KENJI MASUNAGA