SHU TO / WEB RENEWAL

SHU TO / website was redesigned.
It was added HUNGRY SCISSORS page, which is a project exploring “spatial self-expression” launched in 2024.

SHU TO / のWEBサイトをリニューアル。
2024年に 開始した"空間的自己表現"を思考するプロジェクト HUNGRY SCISSORS ページを追加。

SALOMON ISETAN SHINJUKU POP-UP STORE

A pop-up store of French outdoor brand "Salomon" opened at Isetan Shinjuku. SHU TO / was in charge of the design and production of the fixtures. The identity of the brand was expressed by incorporating carabiners, which are outdoor tools, into the frame structure of the fixtures.

伊勢丹新宿本店 3Fにて4月17日よりフランスのアウトドアブランド、サロモンのポップアップストアがオープン。その什器の設計、制作をSHU TO / が担当。
アウトドアツールであるカラビナを什器のフレーム構造に組み込むことでブランドのアイデンティティを表現した。

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Directed by ON TOKYO SHOWROOM

HUNGRY SCISSORS '24 1 25

“Hungry Scissors"
It is a project from SHU TO / which explores "Spatial self-expression". We will launch its first works ‘24 1 25 at CONTRAST from 1/26(Fri) to 30(Tue).

SHU TO / は2024年「空間的自己表現」を思考するプロジェクト「Hungry Scissors」をスタート。 その初作品 '24 1 25 を1/26(金) から30(火)までCONTRAST にて発表する。発表時の自身の感性を作品に反映するため、展示期間中を含めライブ形式にて制作。

CENTURY AUTO SHOWROOM

Century Auto is a total car store based in Chiba, Japan. SHU TO / has designed the fixtures for their new showroom. Those are made of corten steel which was rusted over several weeks for the project, and smoked glass tops. The entier arrangement of these mystical fixtures created unique atmosphere in this space.

千葉県松戸市を拠点とするトータルカーショップ、センチュリーオート。その新たなショールームの什器デザイン、及び制作監理をSHU TO /が担当。什器には数週間掛け錆を生成、曲げ加工したコールテン鋼とスモークガラス天板を採用。これらの印象的な什器を全体に配すことでショールームに独自の世界観を創り出した。

NIKKEI VALUE RESERCH / NIKKEI TELECOM

SHU TO / was introduced in the article “Industrial Design / Competitive Environment” by Nikkei Value Research and Nikkei Telecom, an information platform for corporate and industry analysis.

企業分析・業界分析の情報プラットフォーム、日経バリューリサーチ及び日経テレコム 「産業デザイン / 競争環境」の記事内にて、SHU TO /の紹介記事が掲載された。

ALPHATAURI POP UP STORE HANKYU

Austrian fashion brand “Alfatauri” newly opened a pop-up store at Men's hankyu which is a department store in Osaka, Japan. SHU TO / was in charge of the space direction.

オーストリアのファッションブランド「アルファタウリ」。昨年の日本初上陸となる新宿伊勢丹に続き、関西初となる梅田阪急メンズ館にてポップアップストアを開催。その空間ディレクションをSHU TO /が担当。

ON TOKYO SHOWROOM

ON TOKYO SHOWROOM, a sales platform with a compositive marketing approach, including a global network connecting Japan and the rest of the world. They opened a new satellite showroom due to their business expansion. SHU TO / was in charge of the design.

日本と世界を繋ぐグローバルネットワークを含めた複合的なマーケティングアプローチを行うセールスプラットフォーム、ON TOKYO SHOWROOMが事業拡大に伴い新たにサテライトショールームをオープン。その設計を SHU TO / が担当。

ALPHATAURI POP UP STORE

Austrian fashion brand "Alfatauri" opened the first pop-up store in Tokyo, at Isetan Shinjuku. SHU TO / has designed the store and a show-window in the same department store.

オーストリアのファッションブランド「アルファタウリ」の日本上陸に伴い、伊勢丹新宿店に本ブランドのポップアップストアがオープン。その内装計画及び同施設のショーウィンドウデザインを担当。

DECORTE /PERFUMERIE SUKIYA

Perfumerie Sukiya is a cosmetic store in the department store S-PAL at Sendai, which is positioned like a symbol of all cosmetics stores in Japan. The project was for a renewal of Decorté section to expand the space. SHU TO / was in charge of the interior design.

化粧品総合ブランドストアのランドマークとも言うべき パヒューマリースキヤ。S-PAL 仙台店内デコルテコーナーの区画増床に伴う内装計画をSHU TO /が担当。

CREATION BAUMANN CATALOGUE

Création Baumann is a family-run textile company based in Langenthal, Switzerland.
Our work “CROSSWARP” was published in their catalogue in 2022.

2022年にクリエーションバウマンが発行したカタログに、当社の実績「CROSSWARP」が掲載された。このプロジェクトでは、遮熱カーテン「SHADOW」を採用。集光性能と遮熱効果により、景観に溶け込むオフィス空間を実現した。